אילוף כלבים לחכות במקום

איך לאמן את הכלב שלך לחכות במקום על פי פקודה - אילוף כלבים בסיסי

פקודת ה "לחכות" אומרת לכלבים להתמקד בך, להישאר במקומם ולא להתקדם עד שתשחרר אותם בפקודה. פקודה זו מועילה במיוחד כדי למנוע מהכלב שלך לברוח ברגע שהדלת או השער הבית נפתח או בכל מצב אחר בו אתם מעוניינים שהכלב יישאר במקום.

למזלך, אינך זקוק לציוד מיוחד כדי לאלף את הכלב שלך לחכות. בטימון מסוג זה, במקום לתת לכלב שכר בצורת חטיף פינוק כמו שבשאר האימונים, אתם תוכלו פשוט ללמד את הכלב שלכם כי תגובה לפקודה פירושה הרשאה לעשות דברים מסוימים בהם הכלב בדרך כלל מעוניין לבצע (כמו משחק). למרות שזה יכול להיות מאתגר לאלף כלב לבצע פקודה חדשה, פקודה זו הינה קלה למדי לביצוע והיא שימושית בכמה וכמה מצבים.

אילוף כלבים לחכות במקום

אילוף כלבים לחכות במקום - כלבים ממתינים לפקודה

הכירו את הפקודה

אימונים מסוג אילוף כלבים לחכות אינם מצריכים זמן נפרד לצורך לימוד הפקודה ולאמן את כלבך להמתין. זאת אומרת שעל מנת לאמן את כלבך, השתמש בפקודה "לחכות" בכל פעם שאתה והכלב בדרך לצאת החוצה להליכה היומית או כאשר אתה חייב להתפנות למשהו בבית ואינך מעוניין שהכלב ילך איתך (כמו מקלחת או שירותים). ברגע שתתחיל לעבוד על הפקודה "חכה", אסור לך לאפשר לכלב לצאת מחוץ לדלת ללא פקודה נוספת.

כאשר הכלב שלך מוכן ליציאה אל מחוץ לבית או אפילו לחצר או לעזוב את הכלוב שלו, התחל את האילוף על ידי מתן הפקודה "לחכות". ואז, פתח את הדלת מעט, ובדוק אם הכלב מראה סימנים של תנועה קדימה כדי לצאת, אם כן, סגור את הדלת במהירות. בשלב הבא נסה לתת לכלבך את הפקודה שוב כאשר בכל פעם שאתה נותן את הפקודה "לחכות", פתח מעט את הדלת וסגור אותה במהירות אם הכלב שלך זז קדימה כדי לצאת. באיזשהו שלב באימון, הכלב יבין שהוא איננו אמור לזוז או לצאת עד שאתה תתן לו את הפקודה לעשות זאת.

תגמל התנהגות טובה ב- אילוף כלבים לחכות במקום

בשלבים הראשונים של האימונים, עליכם לתגמל כל היסוס. אם אתה נותן לכלבך את הפקודה "לחכות", והוא מהסס, שבח אותם ופתח את הדלת. כשאתה פותח את הדלת, השתמש בפקודה המאפשרת להם לדעת שזה בסדר להתקדם, למשל "חופשי" או "קדימה".

ברגע שהכלב שלך מתחיל "לחכות" באמת כשאתה נותן את הפקודה, גרום לו להמתין מספר שניות נוספות לפני שאתה משחרר אותו. כאשר חיית המחמד שלך מצליח לבצע את הפקודה "לחכות" למספר שניות ומעלה, אתה יכול להתחיל לפתוח את הדלת קצת יותר בכל פעם עד לשלב בו הוא מבין לחלוטין שהוא איננו זז ללא פקודת שחרור. עם זאת, עליכם להיות מוכנים לסגור את הדלת במהירות, וזאת במקרה שהכלב שלכם יתחיל לנוע לכיוון היציאה, זיכרו, הם הרבה יותר מהירים מאיתנו.

תרגול סבלנות

לאחר תרגול פקודת ה- "לחכות" למשך מספר ימים, הכלב שלך אמור להיות מסוגל לעמוד בשקט ולא לזוז כשהדלת פתוחה לרווחה וזאת כמובן עד שהוא מקבל את הפקודה "חופשי" או "קדימה" לשחרור. הקפידו להתאמן על כך מדי פעם ואל תשכחו לתגמל את כלבכם על כך שהוא מציית לעיתים קרובות.

חכה לדברים אחרים

אתה יכול גם ללמד את הכלב שלך לחכות בהקשרים אחרים, כמו לחכות לאוכל. שליטה עצמית יכולה להיות דבר קשה לביצוע והוא בהחלט קשה לכלבים ללמוד, אך בדומה לתרגיל הדלת, ניתן להשתמש בקערת אוכל מלאה בחטיפי פינוק לצורך כך. פשוט הורידו את קערת האוכל לכיוון הרצפה, והביאו אותה לגובה הברך מבלי שהכלב יתקרב לקראתה. 

הרם חזרה את הקערה לכיוון מעלה אם הכלב שלך יזוז פתאום. עם זאת, אם אתה מגיע לברך וכלבך מתנהג בהתאם והוא איננו זז, הצע לו חטיף כפרס. על מנת להגיע למצב בו הכלב מבין ועובר את האילוף כמו שצריך, פשוט חזור על האימון זה באופן קבוע עד להבנת הפקודה "לחכות".

אתה יכול להשתמש בפקודת "לחכות" לאילוף כלבים גם לפני שאתה יוצא לטיול מחוץ לבית עם רצועה כמובן. יתכן שתרצה שהכלב שלך יחכה לפני שהוא יוצא מהרכב או כאשר אתה נמצא במקום בו אינך מעוניין שהוא יגיע אליך. 

השתמש בפקודה זו בכל עת שזה לטובת הכלב שלך. בטיחות ומשמעת עצמית הינו הזמן הטוב ביותר שבו תוכלו להשתמש בפקודה זו.

בעיות והתנהגות הגהה

כמו בכל פקודה במהלך אילוף כלבים בסיסי, הקפידו להשתמש בפקודה ה- "חכה"באופן קבוע כדי לחזק את ההבנה של הכלב שלך בכל מקום ובכל מצב בו אתה תצטרך אותו. די מהר, פקודה חשובה זו תהפוך לטבע שני לשניכם.

אם גילית שהכלב שלך מתחיל להתעלם מהפקודה, עליך לחזור להתחלה. בצע מספר אימונים בפתח הדלת כדי לעזור להם ללמוד מחדש את הפקודה הזו. רענון הפקודה היא משימה די פשוטה לביצוע והיא לא אמורה לקחת זמן רב כי זה פשוט קורס רענון.

אתה יכול גם לקחת פקודה זו לשלב הבא ולהכניס לו אפקט של טריק כלשהו. לדוגמה, בעלי כלבים רבים מאלפים את כלבם שלא לגעת בכדור או בצעצוע כזה או אחר עד שהם מקבלים פקודה לעשות זאת. ברגע שהכלב שלך מבין את הפקודה, השב אותם ואז הניח לאט את הצעצוע מולם תוך שאתה אומר "חכה" וצעד לאחור. אל תאפשר לכלב להתקרב לצעצוע והרם אותו ותחזיר אותו למקומו המקורי אם הכלב מרים אותו.

בסבלנות, עקביות ומתן חיזוקים וחטיפים, על הכלב שלך להגיע למצב בו הוא נוגע בצעצוע רק לאחר קבלת רשות ממך. גישה זו ניתנת לשימוש גם לאילוף כלב להחזיק פינוק על אפו או טריקים אחרים לשליטה עצמית שיכולה להפוך למשעשעת עבורך ועבור כלבך.

המאמר הבא יכול גם לעניין אותך: אילוף כלבים לשבת

מאמרי אילוף כלבים

מחפשים מאלף כלבים מקצועי? אמין? איכותי?
אתם צעד מלתת לכלב שלכם את הטוב ביותר
הכלב שלך במרחק צעד אחד מאילוף מקצועי!
דילוג לתוכן
צור קשר ✉️